וריקוצלה – טיפול באמצעות דיקור סיני

וריקוצלה מוגדרת כהתרחבות פתולוגית של הוורידים באשכים שמפריעה לתנאים הבסיסיים הנחוצים ליצירת תאי זרע בריאים. 40% מהגברים עם אי פוריות מאובחנים כסובלים מ- VARICOCELE/וריקוצלה.

וריקוצלה מוגדרת כהתרחבות פתולוגית של הוורידים באשכים שמפריעה לתנאים הבסיסיים הנחוצים ליצירת תאי זרע בריאים. 40% מהגברים עם אי פוריות מאובחנים כסובלים מ- VARICOCELE/וריקוצלה.

התפקיד העיקרי של האשכים הם ייצור תאי זרע וטסטוסטרון. ייצור זה גורם, כתופעה משנית, לייצור פסולת רבה שמתנקזת באופן תקין דרך הורידים ומעלה אל הכליות.

האשך נמצא מחוץ לחלל הגוף בכוונה שכן יצירת תאי הזרע ושמירת איכותם דורשת קירור.

הוריד שמנקז את האשך השמאלי הוא גורם הבעיה השכיח בוריקוצלה. וריד זה מתחבר אל וריד הכליה בזוית ישרה והוא נטול שסתומים ורידיים.

בגלל הלחץ העצום על הוריד השמאלי שמוביל לכליה שכיח שישנה הפרעה בזרימת הדם במעלה וריד האשך. הוריד נעשה גדוש והדם העודף זורם כנגד כוון התנועה לתוך מערכת הורידים של האשך הימני ומתנקז דרכו החוצה.

וריד האשך הימני מחובר בזוית טובה יותר ישירות לווריד הנבוב התחתון והניקוז שלו מצוין. אולם הפגיעה בניקוז הוריד השמאלי גורמת בהמשך, לפגיעה גם בווריד הימני ולכן וריקוצלה, למרות שמתחילה באשך שמאל, פוגעת פעמים רבות, בשני האשכים.

וריקוצלה מתבטאת, אם כן, בחוסר יכולת של האשכים לנקז את הפסולת שנוצרת בהם כלפי הכליות והצטברות חום באשכים. דבר הגורם לכאב, אך חשוב מכך, לפגיעה בייצור התקן של הזרע.
הפגיעה מתבטאת באיכות הזרע, בכמות הזרע, במהירות התנועה של הזרע וגם במורפולוגיה (צורתו התקינה של הזרע, שמשפיעה על איכותו הגנטית).

לקריאה על סיפור מקרה לטיפול בדיקור סיני לבעיית וריקוצלה אצלנו במרפאה לחצו על הלינק…

כיצד מאבחנים וריקוצלה:

במצבים מסוימים מספיק להחזיק את האשכים ביד ולהתרשם שאחד מהם מוגדל ונפוח מהשני – ובדרך כלל השמאלי הוא המוגדל ביחס לימני. למרות זאת, כיום נוהגים לשלוח את המטופל לאבחון באמצעות אולטרא סאונד צבעוני בכדי לאבחן וריקוצלה בצורה מדויקת יותר.

שיטות הטיפול בוריקוצלה:

הטיפול המערבי בוריקוצלה כולל צנתור מקומי או ניתוח במקרים מסוימים.

דיקור סיני לטיפול בוריקוצלה:

דיקור סיני הוא כלי טיפולי יעיל לטיפול בבעיית וריקוצלה, וכתוצאה מכך גם בשיפור פוריות הגבר.
הטיפול באמצעות דיקור סיני מתמקד כמובן באבחנה המערכתית אותה המטפל מבצע לפני תחילת הטיפול.
לרוב, וריקוצלה קשורה לחוסר איזון אנרגטי בזרימת ה QI במרידיאן הכבד.
חוסר איזון זה משפיע על יכולת האשך לנקז את הפסולת כלפי הכליות ובעצם גורם לאורך זמן לתנועה הפוכה של זרימת הרעלים, או בשפת הרפואה הסינית של זרימת הQI.
מרידיאן הכבד הוא המרידיאן החשוב ביותר בכל מה שקשור לתנועת הQI בגוף לכן חשוב לטפל בו בבואנו לטפל באדם שסובל מוריקוצלה.
בנוסף, מרידיאן הכבד זורם ומקיף את האשכים ואזור הגנטליה של הגבר, לכן חשיבותו במחלה זו עולה אף יותר.
כמו כן, פעמים רבות נראה מעורבות פתלוגית של מרידיאן ה CHONG אצל גברים שסובלים מוריקוצלה. 
לעיתים נראה גם מעורבות פתלוגית של ערוצי הכליות והטחול.

חשוב לדעת – ברגע שנצליח לטפל בגורם הבעייה הפתלוגית ולטפל בסימפטום שנגרם, הוריקוצלה, נראה שיפור ניכר גם בבדיקות איכות הזרע של הגבר הסובל.

מלבד דיקור סיני, ניתן ומומלץ לשלב בטיפול בוריקוצלה גם מתן פורמולות צמחי מרפא סיניות שעובדות על שיקום התנועתיות של הכבד וניקוז הרעלים שהצטברו באשכים.

במהלך שנות עבודתי במרפאה לדיקור סיני טיפלתי בגברים רבים שסבלו מוריקוצלה ופגיעה באיכות הזרע, לרוב בהצלחה רבה ותוך זמן לא ממושך.

בברכת רפואה שלמה, עוז שבתיאלי

שיתוף המאמר