דלקות אוזניים אצל ילדים

על פי מחקרים, כ 30% מהילדים סובלים מתסמיני דלקות באוזניים בשלב כלשהוא בחייהם. דלקת באוזן היא דלקת שנפוצה בעיקר בחורף, בשל הבדלי הטמפרטורות בין הבית המחומם ולרחוב הקר. דלקות אוזניים חוזרות יכולות לפגוע באוזן הפנימית, באוזן התיכונה או באוזן החיצונית ומופיעה כדלקת משנית להופעת דלקת גרון או דלקות בדרכי הנשימה העליונות.

על פי מחקרים, כ 30% מהילדים סובלים מתסמיני דלקות באוזניים בשלב כלשהוא בחייהם.
דלקת באוזן היא דלקת שנפוצה בעיקר בחורף, בשל הבדלי הטמפרטורות בין הבית המחומם ולרחוב הקר.
דלקות אוזניים חוזרות יכולות לפגוע באוזן הפנימית, באוזן התיכונה או באוזן החיצונית ומופיעה כדלקת משנית להופעת דלקת גרון או דלקות בדרכי הנשימה העליונות.
בשנים האחרונות, דיקור סיני הפך לטיפול המוביל לדלקות אוזניים אצל ילדים.
הסיבה נעוצה באחוזי הצלחה גבוהים, שהופכים את הדיקור לאופציה מועדפת על הורים על פני התערבויות חיצוניות בדמות תרופות או ניתוחים כירורגים.

 
דלקת באוזן נחשבת למטרד הגורם לכאבים עזים שמפריעים לשיגרת היום של הילד. דלקות אוזניים כרוניות שמתפתחות אצל חלק גדול מהילדים, נמשכות תקופות ארוכות, מחלישות את הגוף ואת המערכת החיסונית (בעצמן ו/או 'בעזרת' תרופות מערביות) עד כדי ניתוחים מסובכים.
 
דלקות אוזניים אצל ילדים הן אמנם מצב שכיח אולם חשוב לדעת כי אין שום סיבה שילדכם יחזור ויחלה בדלקת אוזניים. ניתן למנוע ולטפל בדלקות אוזניים בצורה יעילה בעזרת דיקור סיני ובעזרת צמחי מרפא סיניים ללא צורך בהתערבות תרופתית או כירורגית.
 

מהן הסיבות להיווצרות דלקת אוזניים אצל ילדים?

דלקות אוזניים יכולה להיווצר עקב:
חולשה של מערכת החיסון של הילד, עודף פתוגני של לחות בגוף הילד, תזונה עשירה בחלב פרה, קמח לבן וסוכר, זווית מאוזנת וצרה באופן יחסי של התעלה האוסטכית בין האוזן והגרון, לחץ של זיז מהחוליה C1 שמפריע על שחרור נוזלים מהאוזן וכמובן חשיפה לחיידקים או ווירוסים. ברוב מקרי דלקות האוזניים אצל ילדים, אין מדובר בגורם אחד אלא בכמה מהגורמים הנ"ל שמעורבים ביחד.
 

מה גורם לכאבים בזמן דלקת באוזן?

כאבי האוזניים נגרמים עקב הצטברות זיהום ודלקת באוזן התיכונה, באזור עור התוף.
 

הטיפול באמצעות דיקור סיני בדלקת אוזניים:

טיפול בסימפטומים של דלקות אוזניים אצל ילדים, ברפואה המערבית, ישלב מתן אנטיביוטיקה. זאת למרות שרוב מכריע של דלקות אוזניים הן על רקע ויראלי שם לאנטיביוטיקה אין כל השפעה ורק נזק עלול להיגרם מטיפול כזה.
במצבים אלו מתן טיפול אנטיביוטי יחליש את הגוף ויקשה עליו להתמודד עם הווירוס התוקף, דלקת האוזניים תמשיך להציק לילד.
במצב של דלקת אוזניים על רקע ויראלי, המתנה של כ- 3 ימים תביא לשיפור ניכר במצב ללא התערבות רפואית.
 
הטיפול בעזרת רפואה סינית אצלנו במרפאת בריאות מהטבע יכלול דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ושינוי תזונתי בהתאם לשורש הבעיה שגרמה לדלקת האוזניים.
הטיפול בעזרת רפואה סינית יתמקד בשני מישורים –
במצב האקוטי של דלקת האוזניים והכאב הנילווה
ובמצב הכרוני שגרם לילד להיות חשוף לפתוגן חיצוני.
כמו כן, לרוב ניתן דגש לחיזוקמערכת החיסון של הילד בכדי למנוע היווצרות חוזרת של דלקות בעתיד.
 
במידה וילדכם סובל מכאב אוזניים או דלקת באוזן, אתם מוזמנים לעשות צעד לעבר בריאותו ולקבוע עוד היום טיפול דיקור סיני עבורו.
הטיפול נעשה באמצעות מחטי דיקור סיני לילדים, עדינות מאוד, שלא גורמות לכאב, ואינן מלוות בגרימת סבל לילד.
טיפול מוצלח בדיקור סיני לילדים עם דלקות אוזניים ימנע את התפתחות הדלקת בשלב האקוטי ויקטין את הסיכוי לחזרה של דלקת אוזניים בהמשך, זאת ע"י חיזוק מערכת החיסון.
 
בברכת רפואה שלמה, עוז שבתיאלי
מומחה בדיקור סיני לילדים

שיתוף המאמר