דיקור סיני לטיפול בכאבי אישיאס/סיאטיקה והקרנת כאב מהגב לרגל

אישיאס הוא השם העממי, סיאטיקה הוא המונח הרפואי לכאבים שמקורם בלחץ או גירוי העצב הסיאטי. הכאבים 'יורדים' מהגב אל האגן והאחוריים, למפרקי הירך עד לרגליים. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ 40% מאוכלוסיית העולם תסבול מכאב עמום או חד, קבוע או פתאומי שניתן להגדירו ככאבי סיאטיקה/אישיאס.

אישיאס הוא השם העממי, סיאטיקה הוא המונח הרפואי לכאבים שמקורם בלחץ או גירוי העצב הסיאטי.
הכאבים 'יורדים' מהגב אל האגן והאחוריים, למפרקי הירך עד לרגליים.
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ 40% מאוכלוסיית העולם תסבול מכאב עמום או חד, קבוע או פתאומי שניתן להגדירו ככאבי סיאטיקה/אישיאס.

מקור הכאב המכונה אישיאס/סיאטיקה הינו בחוליות התחתונות של הגב ובתשעה מתוך עשרה מקרים בעולם, תזוזה או לחץ באחת החוליות היא הגורם לכאב.
אם זאת, לעיתים נדירות, אתם עשויים להיתקל בבעיה זו דווקא עקב כאבי רגליים, מתחת לברך.  העצב הסיאטי עובר דרך האגן ושרירי העכוז אל הצד האחורי של הירך ולאורך כל  הרגל  עד לקצות האצבעות.
 
בעבר היה נהוג ברפואה המערבית להמליץ על מנוחה מוחלטת עם התפרצות כאבי אישיאס, אולם כיום המשך השגרה ופעילות גופנית מתונה מומלצות כדי לאפשר ריפוי מהיר יותר.
הרפואה המערבית עושה שימוש במשככי כאבים אנטי דלקתיים ואף בזריקות קורטיזון ישירות לעמוד השידרה.
ברוב המקרים, ימליץ הרופא הקונבנציונלי על ניתוח, אם לא חל שיפור בתור חודשיים או יותר.
 
מחקר שנעשה ב 2007 מצא כי למרות היכולת לפתור את הכאב במהירות, לניתוח חסרון גדול לעומת שיטות טיפול אלטרנטיביות שאינן כרוכות בהתערבות כירורגית – שיטות אלו שיקמו את הפגיעה ושימרו את ההישג לאורך זמן ארוך הרבה יותר מהניתוח. במקרים נדירים וקשים בהם כאבי אישיאס/סיאטיקה מלווים בשיתוק גפיים ו/או אי שליטה על הסוגרים, הניתוח מהווה פתרון מהיר בלית ברירה. אם זאת, מומלץ מאוד, לפני כל התערבות כירורגית, לפנות לטיפול בדיקור סיני ובשיאצו בכדי לטפל בבעיות סיאטיקה.


דיקור סיני לטיפול בסיאטיקה:

דיקור סיני מהווה כלי טיפולי יעיל ביותר לבעיות סיאטיקה ופגיעה באישיאס. הטיפול בדיקור סיני נותן מענה הולם ומהיר הן לשורש הבעיה שהיא לרוב הפגיעה בחוליות הגב התחתון והן לסימפטומים הנלווים שמתבטאים בכאב שמקרין לאורך האגן והרגל.  הטיפול בדיקור סיני מתחיל באבחון מעמיק שמטרתו להבין מה הגורם לפגיעה בעמוד השדרה, זאת בכדי לטפל הן בשורש הבעיה והן בסימפטומים הנלווים לה. 


יתרון הטיפול בבעיות סיאטיקה ואישיאס במרפאות לרפואה סינית בריאות מהטבע:

הטיפול בבעיות אורטופדיות בכלל, וסיאטיקה כפרט, אצלנו במרפאות בריאות מהטבע משלב כמה כלים יעילים מאוד ובהם –
דיקור סיני,
טיפולי מגע מסוג שיאצו שמטרתו, עיסוי רפואי ו/או רפלקסולוגיה,
ושילוב של טיפול בעזרת כוסות רוח ומנורת חימום ייחודית. 
הטיפול המשולב מותאם לכל מטופל באופן אישי בהתאם למצבו הבריאותי.  
 
אנו מטפלים באנשים שסובלים מכאבי סיאטיקה באמצעות דיקור סיני כבר שנים רבות, ובהצלחה רבה.
 
בברכת רפואה שלמה,
עוז שבתיאלי – מומחה לרפואה סינית עתיקה, דיקור סיני, שיאצו ורקיחת צמחי מרפא.

שיתוף המאמר