בלפריטיס – דלקת עפעפיים, הכל אודות התופעה והטיפול

בלפריטיס – דלקת קצה העפעף, היא תופעה שמופיעה לרוב בכל ארבעת העפעפיים ונוטה לחזור שוב ושוב. צריבה והרגשת חדירת גוף זר לעין מאפיינים את התלונות של הסובלים מדלקת מסוג בלפריטיס. בעוד הטיפול התרופתי הקונבנציונלי מאפשר לדלקת לשוב מדי תקופה, הטיפול בעזרת דיקור סיני מתמקד בטיפול בגורם שמעורר את הדלקת כל פעם מחדש, ומצליח למנוע הישנות של המחלה.

בלפריטיס – דלקת קצה העפעף, היא תופעה שמופיעה לרוב בכל ארבעת העפעפיים ונוטה לחזור שוב ושוב.
צריבה והרגשת חדירת גוף זר לעין מאפיינים את התלונות של הסובלים מדלקת מסוג בלפריטיס.
בעוד הטיפול התרופתי הקונבנציונלי מאפשר לדלקת לשוב מדי תקופה, הטיפול בעזרת דיקור סיני מתמקד בטיפול בגורם שמעורר את הדלקת כל פעם מחדש, ומצליח למנוע הישנות של המחלה.

סיבוכים וסימפטומים של בלפריטיס – דלקת עפעפיים:

אחד הסיבוכים של דלקות עפעפיים מסוג זה, הינו 'בלפריטיס אחורי' – ריכוז של הדלקת באזור בלוטות בשם מבומיאן בחלקו הפנימי של העפעף.  החומר הדלקתי שמצטבר נוטה להיות מזהם ופוגע בקרניות. אצל אנשים שסובלים מדלקות עפעפיים מסוג בלפריטיס, התופעה חמורה יותר בבקרים, לאחר שנת לילה שבה מצטבר החומר הדלקתי וגורם לנפיחות עפעפיים מוגברת.
ציסטות/בלוטות דלקתיות עלולות גם הן להופיע לאחר הופעה חוזרת ונשנית של בלפריטיס בעפעפיים. כמו כן עשויה הדלקת 'לצרוב' את שטח קצה העפעף והדבר גורם לגדילה לא אחידה בכיוון שיערות העפעף שלעיתים צומחות לכיוון העין ופוגעות בשטח פני העין.

בלפריטיס – טיפול קונבנציונלי לעומת טיפול בדיקור סיני:

הטיפול הקונבנציונלי/מערבי המקובל לדלקת קצה העפעף הינו טיפול אנטיביוטי למיגור זיהומים ושטיפות מיוחדות לסילוק החומר הדלקתי. הטיפול האנטיביוטי התרופתי המקובל, מאפשר לחיידקים לפתח חסינות עם הזמן ולגוף להגיב פחות טוב מפעם לפעם לנסיונות החיטוי.
טיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא (בהתאם לאופי הבעיה), מאפשר התמקדות בשורש הבעיה ובמיגור הגורמים שמאפשרים לדלקת לחזור.
דיקור סיני לדלקת בעפעף מתמקד בחיזוק מערכת החיסון שתפקידה למנוע הימצאות של חיידקים ומזהמים. חיזוק מערכת החיסון יוביל לפתרון הדלקת ולמניעת הישנותה באופן יעיל ביותר.
כמו כן, הטיפול ישלב לרוב הוצאת חום עודף שעולה לאיזור העין, חום זה לרוב מקורו בבסיס האנרגטי של הכבד ו/או הטחול.
דיקור סיני להימנעות וטיפול בתופעת בלפריטיס, ובכלל, מקובל כיום בכל המערב ובישראל ונחשב לטיפול מוביל ו/או משלים לתופעה.
בברכת רפואה שלמה, עוז שבתיאלי

 

שיתוף המאמר